sobota, 7 października 2017

Przedostatniego dnia naszej podróży obudziły nas promyki słońca wpadające przez okna  do naszych pokoi. Przepysznym śniadaniem w uroczym włoskim hotelu położonym u podnóża malowniczych gór mogliśmy zacząć kolejny dzień pełen wrażeń.

Po załadowaniu walizek do autokaru ruszyliśmy do Salzburga, który jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Po drodze mieliśmy okazję podziwiać piękne góry porośnięte przez las, który o tej porze roku zachwycał nas swoimi rozmaitymi kolorami.
Gdy dotarliśmy do Salzburga, Pani Przewodnik oprowadziła nas po tym urokliwym mieście. Pierwszym obiektem, do którego się udaliśmy były ogrody Mirabelli z pięknym widokiem na Twierdzę Hohensalzburg. Gdy je zwiedzaliśmy zaczęło padać, ale nie przeszkodziło nam to i ruszyliśmy w kierunku kamienicy, w której urodził się Wolfgang Amadeusz Mozart. Aby tam dotrzeć trzeba było przejść przez most nad rzeką Salzach, na którym nasza grupa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie. Po drodze Pani Przewodnik opowiedziała nam o życiu tego wybitnego kompozytora.

Mijając plac z pomnikiem Mozarta dotarliśmy do Katedry Św. Ruperta - patrona miasta. Po zwiedzeniu pięknej katedry wjechaliśmy kolejką po stromym zboczu na Twierdzę Hohensalzburg, która znajdowała się nad Salzburgiem.
Na samej górze naszym oczom ukazał się przepiękny widok na Alpy oraz panorama miasta Mozarta. Tam umówiliśmy się z opiekunami na czas wolny, podczas którego udaliśmy się po pamiątki i na "małe co nieco".

W późnych godzinach popołudniowych wyruszyliśmy do Wiednia gdzie mieliśmy zaplanowany nocleg.